رویداد صنایع دستی

بهمن ۲۶, ۱۳۹۹

گروه اقتصادی کافل مجری بزرگ ترین رویداد صنایع دستی کشور

( بزرگ ترین رویداد صنایع دستی کشور ) ایران کشوری است که فرهنگی غنی و سرشار از خلاقیت دارد که هنر شالوده ای از وجود تک تک مردمانش شده است.
هنر صنایع دستی در جای جای این مرز وبوم با شکل و رنگی خاص برای هر منطقه معنا و جایگاه ویژه ای دارد.هنرمندان چیره دست صنایع دستی درکشور عزیزمان توانسته اند با ثبت بیش از ۳هزار صنایع دستی ،حتی شهرهای خودشان را به نام شهرهای جهانی صنایع دستی زینت ببخشند.
اقوام مختلف ایرانی در جغرافیای مختلف با شرایط اقلیمی گوناگون،مبدع هنرهای دستی فراوانی بوده‌اند. این هنرها که در گذشته برای زندگی روزمره و احتیاجات انسان‌ها ساخته می‌شدند، امروزه با ورود ماشین‌آلات جنبه هنری پیدا کرده‌اند. به طور کلی صنایع دستی هر کشوری بازتاب‌دهنده سطح فرهنگ و هنر مردم آن می‌باشد. همان‌گونه که گفته شد تعداد هنرهای دستی کشور ما بسیار زیاد است و در ابعاد گوناگون طراحی و تولید می‌شود.
قابل ذکراست:شهرهایی که در شورای جهانی صنایع دستی به عنوان شهر جهانی انتخاب شده‌اند،عاملی شدند که این صنایع دستی در سراسر دنیا شهرت یابند و حتی به کشورهای خارجی نیز صادر ‌شوند .
اصفهان یکی از مشهورترین شهرهای دنیا از نظر صنایع دستی است. این شهر صنایع دستی متنوعی دارد و یکی از دلایلی که باعث شده نام این شهر به عنوان شهر خلاق صنایع دستی ثبت شود، این است که در این شهر علاوه بر تولید انواع صنایع دستی، آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌های متعددی به آموزش هنرهای مختلف می‌پردازند و مردم از گوشه و کنار ایران برای یاد گرفتن این هنرها به اصفهان می‌روند.
گروه اقتصادی کافل، در اصفهان به عنوان یک هلدینگ تخصصی در راستای پلتفرم فعالیت های خود در عرصه کسب و کار با هدف خدمت رسانی فرهنگی به حوزه صنایع دستی ورود پیدا کرد و عاملی شد تا شهر جهانی صنایع دستی به میزبانی نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران برود که برای اولین بار جایزه دست خلاق را برای برگزیدگان این جشنواره در نظر گرفته است.
گروه اقتصادی کافل با هدف آنالیز و بررسی وضعیت کسب و کار فعالین صنایع دستی با ارائه راهکار برای توسعه متوازن و اصولی کسب وکار های اسلامی و ایرانی به صورت واقعی و قابل اندازه گیری پرداخته و با بهره گیری از جدیدترین متدها و تازه های کسب و کار در جهان و با استفاده از تجارب مفید خود در برگزاری برنامه های ملی و بین المللی، مدیریت اجرایی نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران در اردیبهشت ماه۱۴۰۰ را بر عهده گرفته است و امیدواریم نخستین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی به عنوان یک رویداد مهم در تقویم صنایع دستی جهان ماندگار و جایزه «دست خلاق» نیز به عنوان یک جایزه معتبر بین‌المللی ثبت شود.

همچنان می توانید با مراجعه به لینک های زیر نیز برخی دیگر از فعالیت های این مجموعه را مشاهده کنید.