کنفرانس بین المللی برند گردشگری ۱۳۹۵


کنفرانس بین المللی برند گردشگری با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استاندار و شهردار اصفهان و جمعی از کارشناسان خارجی و داخلی حوزه گردشگری در سالن همایش های بین المللی اتاق اصفهان برگزار شد.

در این کنفرانس که به مدت دو روز و با حضور کارشناسان گردشگری کشورهای مختلف جهان از جمله اسپانیا، آمریکا، چین، کرواسی، بلژیک، پرتقال، کره جنوبی، دانمارک، ژاپن، آلمان، استرالیا برپا شده، شاخصه های برند گردشگری ایران بررسی و تدوین شد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: آینده گردشگری جهان را برند ها و نشان ها رقم می زنند و تصویر موجود در ذهن گردشگران دنیا از روی برندها شکل می گیرد . «مسعود سلطانی فر» هدف از برگزاری کنفرانس بین المللی برند گردشگردی را افزایش سهم ایران از گردشگری جهان و انتخاب یک برند و نشان ملی برای جذب حداکثری از جمعیت بالای یک میلیارد گردشگران جهانی عنوان کرد و افزود: تصویری که با ایجاد برند گردشگری ایران منتقل می شود همواره در ذهن ها باقی خواهد ماند. سلطانی فر ادامه داد: برندسازی (نمادسازی) بیش از آن که به عنوان موضوعی علمی مطرح شود از چندین قرن پیش وجود داشته و نماد سازنده صنعت دستی در کشورهای صاحب تمدن ، روی آن اثر حک می شده است. وی عنوان کرد: در گردشگری به عنوان یک صنعت جدید، برند نیز موضوع نوپایی است و هدف از مطرح شدن آن در این صنعت این است که گردشگر امروزی دارای قدرت انتخاب بیشتر و زمان تصمیم گیری کمتری باشد، زیرا رقابت بین گردشگران آگاه امروزی بالا است.

« رسول زرگرپور»استاندار اصفهان گفت: گردشگری بهترین الگو و اساسی ترین محور توسعه استان اصفهان است. وی با برشمردن شاخصه ها و جاذبه های بی بدیل گردشگری در استان اصفهان افزود: این منطقه به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در طول تاریخ چهار بار به عنوان پایتخت ایران انتخاب شده و مجموعه ای متنوع ازهنر و آثارگرانقدر تاریخی و فرهنگی را نگهداری و محافظت کرده است .

وی با خرسندی از برگزاری کنفرانس برند گردشگری در اصفهان، ابراز امیدواری کرد: نتایج و ثمرات این کنفرانس مهم ، رهیافتی موثر برای توسعه گردشگری اصفهان و ایران باشد .

«مهدی جمالی نژاد» شهردار وقت اصفهان در این کنفرانس نیز با بیان اینکه گردشگری در شهر خلاق اصفهان باید بتواند به خوبی توسعه یابد، گفت: شهر خلاق اهداف ارزشمند خود را در راستای پیشرفت و توسعه نهادینه می کند .وی افزود: ما آماده ایم با دیگر شهرهای خلاق و مطرح جهان در عرصه گردشگری به تبادل تجارب و نتایج پژوهشها بپردازیم. وی اضافه کرد: تداوم همکاری و توسعه دیپلماسی با شهرهای دارای گفتمان خلاقیت به عنوان عامل راهبردی خود در نظر گرفته شده و این امر از اولویت های اصفهان محسوب می شود .شهردار اصفهان افزود: این شهربه عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برای سال ۲۰۰۶ انتخاب شده و این می طلبد که با ایجاد شبکه های تبادل حرفه ای در زمینه هنر و گردشگری برنامه نوآورانه ای را در این راستا داشته باشیم.

تبیین استانداردها مهمترین اصل در طرح ملی برند گردشگری است

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: تبیین استانداردها و روش ها برای طراحی برند ملی گردشگری، مهمترین اصل برند سازی در این عرصه است. «فریدون الهیاری» در این کنفرانس  تصریح کرد: دیدگاه دولت بر موضوع برند گردشگری مطلوب و مثبت است و باید تلاش کنیم با قابلیت های موجود بهترین نتایج را در امر توسعه گردشگری کسب کنیم .الهیاری با بیان اینکه حرکت به سمت ایجاد استانداردها و استفاده از روش ها و اصول علمی صنعت گردشگری بهترین راهکار برای ارتقای این صنعت است گفت: توسعه کشور و استان به وسیله صنعت گردشگری محقق می شود .وی اضافه کرد: تبادل دستاوردهای علمی و تجربه ها درعرصه برند گردشگری می تواند شرایط آینده را بهبود بخشد که شهرهای مهم گردشگری ایران از جمله اصفهان در این ارتباط تلاش می کنند .

گروه اقتصادی کافل به عنوان کمیته اجرائی این کنفرانس بین المللی مسئولیت تشریفات و یرگزاری این کنفرانس را به عهده داشت.

      در یک نگاه

نام :

کنفرانس بین المللی برند گردشگری ۱۳۹۵

موضوع :

برند گردشگری

تاریخ شروع :

۱۳۹۴/۰۶/۰۱

تاریخ پایان :

۱۳۹۴/۱۰/۱۵

مدیر پروژه :

محمد مهرچیان

هشتگ اجتماعی :

#برند_گردشگری

#برند

button

شبکه های اجتماعی :

گالری تصاویر