دی ۱۸, ۱۴۰۰

کمیته گردشگری خوراک اتاق بازرگانی استان کردستان راه اندازی می شود.

در جلسه ای که به همت کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران در سنندج برگزار گردید ایجاد کمیته گردشگری خوراک سنندج مورد بررسی قرار کرفت
در این جلسه که با حضور دکتر عبدالملکی ریس کمیسیون گردشگری اتاق ایران ، مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان .فرماندار، شهردار ،اتاق سنندج،فعالین بخش خصوصی برگزار گردید در مورد مسایل مختلف برای راه اندازی فعال این گونه مهم گردشگری تبادل نظر گردید
در ادامه ستار کیان پور گفت:
راه‌های کهنه ما را به مقصدهای جدید نمی‌رسانند.
رییس کمیته گردشگری خوراک اتاق بازرگانی ایران نیز در این جلسه اظهار داشت: استان کردستان ظرفیت های بالقوه و بالفعل بسیار زیادی را دارد اما متناسب با این ظرفیت ها هنوز تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله بسیار زیادی وجود دارد که این نیازمند یک بازنگری است.

ستار کیان پور افزود: برای توسعه گردشگری ما نیاز به فکر و ایده و خلاقیت داریم چون راه های کهنه ما را به مقصدهای جدید هدایت نمی کنند.

وی ادامه داد: بالغ بر ۴۵ گونه گردشگری که یکی از آنها گردشگری خوراک است وجود دارد و استان کردستان هم می تواند در این زمینه بسیار فعالیت داشته باشد.
رییس کمیته گردشگری خوراک اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: این استان باید خوراکی‌ها و آیین های خوراکی خود را در کشور به ثبت ملی و جهانی برساند و از ظرفیت بازاریابی و تبلیغات نیز بهره بگیرد.
وی ، تقویم رویدادهای خوراک، جشنواره خوراک و خیابان خوراک را از جمله نکات مهمی برشمرد که باید در استان کردستان ایجاد و راه اندازی شوند.