آذر ۸, ۱۳۹۷

کارگروه توسعه گردشگری استان های اصفهان، قم و مرکزی

تعیین گروه اقتصادی کافل به عنوان دبیرخانه دائمی استان اصفهان در

کارگروه توسعه گردشگری استان های اصفهان، قم و مرکزی

حضور مدیران گروه اقتصادی کافل در کارگروه توسعه گردشگری بین سه استان اصفهان، قم و مرکزی.
تفاهم نامه توسعه گردشگری استان های اصفهان ، قم و مرکزی با حضور معاون استاندار اصفهان، استاندار مرکزی و استاندار قم و مدیران کل میراث فرهنگی سه استان به امضا رسید.

دکتر اله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در این نشست گفت: به لحاظ پیشینه تاریخی، پیوستگی های عمده ای بین این سه استان وجود دارد که ابتدا سرزمین ماد و در انتها عراق عجم نام داشته است.

ا… یاری افزود: گردشگری طبیعی نیز شاخصه دیگری است که بین این سه استان مشترک است و از سلسله کوه های کرکس تا کویرهای مشترک ادامه دارد. اکنون در شرایطی هستیم که با در نظر گرفتن اهداف، می بایست بر روی مشترکات استان ها کار کنیم و با برند سازی در این خصوص، پتانسیل جذب گردشگران را افزایش دهیم. تنظیم تفاهم نامه و تشکیل یک دبیرخانه بین این سه استان، می تواند گامی محکم در اجرای اهداف از پیش تعیین شده باشد. در این میان می بایست از توان بخش خصوصی به نحو احسن استفاده کرد و حتی می توان دبیرخانه را به بخش خصوصی واگذار کرد.

حسینی: گردشگری فرهنگی، مذهبی، طبیعی و تاریخی، نقطه قوت این سه استان است
مدیر کل میراث استان مرکزی در همایش توسعه گردشگری در شهر قم، گفت: تلاش می کنیم تا بتوانیم با رسم مجدد مشترکات فرهنگی و تاریخی بین این سه استان، محور گردشگری مرکزی ایران را تشکیل دهیم.

سید محمد حسینی افزود: این همایش می تواند جرقه یک حرکت ثمر بخش باشد و انسجامی را برای توسعه گردشگری سه استان و پس از آن کشور رقم زند. نقطه قوت هر استان شامل گردشگری تاریخی در اصفهان، مذهبی در قم و طبیعی، تاریخی و فرهنگی در استان مرکزی ویژگی های خاصی است که می تواند به متصل شدن به یکدیگر، محوری جامع، کامل و امن را برای گردشگران داخلی و خارجی مهیا کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم نیز در این همایش، گفت: توسعه گردشگری یک مقوله فرابخشی است که اگر سیستم ها به این مهم توجه نداشته باشند قطعا نمی توان روند رشد مثبتی را برای آن متصور بود. امنیت، خدمات، راه، اسکان، تفریحات سالم و حمل و نقل مطلوب و بسیاری موارد دیگر که در گردشگری دخیل هستند حاکی از نیاز فرابخشی به این مهم است.

رضایی اظهار داشت: تاسیس پلیس گردشگری می تواند در القا حس امنیت بیشتر گردشگران خارجی موثر باشد زیرا سالانه ۵/۵ میلیون گردشگر خارجی را پذیرا هستیم.گردشگران خارجی که وارد کشور می شوند از آنجاییکه بیشتر گردشگران فرهنگی هستند و غالبا مشکلی را ایجاد نمی کنند باید فرهنگ سازی و آموزش عمومی اجتماعی را در راستای پذیرش عمومی گردشگران داشته باشیم.

در پایان این همایش تفاهم نامه مشترک همکاری گردشگری با حضور معاون استاندار اصفهان ، استاندار مرکزی و قم امضا و دبیر خانه مشترک آن نیز تشکیل شد.

تصاویر خبر