دی ۱۳, ۱۳۹۷

پویش مردمی (( من ایرانیم ، توسعه گردشگری را دوست دارم ))

توسعه گردشگری، مطالبه همه مردم ایران

من ایرانیم ، توسعه گردشگری را دوست دارم »

پویش مردمی (( من ایرانیم ، توسعه گردشگری را دوست دارم )) به همت کارگروه توسعه گردشگری پایدار اصفهان راه اندازی شد.
این پویش مردمی که با هدف توسعه گردشگری، هم افزایی و تعریف مزیت های جدید در حوزه گردشگری  برپا شده بود ، بنابر پتانسیل های موجود در کشور راه اندازی شد و فعالیت های خود در زمینه آگاه سازی مردم در خصوص توسعه گردشگری را آغاز نمود.

طالب ریفاعی دبیر کل سازمان جهانی گردشگری ملل متحد UNWTO پیرامون توسعه گردشگری می گوید: امروزه صنعت گردشگری، سومین صنعت بزرگ صادراتی جهان پس از مواد شیمیایی و سوخت است که امید، رفاه و درک متقابل را برای بسیاری از زندگی ها در سراسر جهان به ارمغان می آورد. تنها در سال گذشته یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون مسافر از مرزهای بین المللی گذر کردند و این رقم تا سال ۲۰۳۰ به ۱.۸ میلیارد نفر خواهد رسید.

میتوان اذعان داشت ، که نتیجه قابل انتظار از راه اندازی و فراگیر شدن این پویش مردمی، استفاده حداکثری از ظرفیت های متنوع گردشگری از جمله میراث تاریخی، طبیعی، فرهنگی، مذهبی، میراث آیینی، طبیعی، کمک به تکمیل زیرساخت های توسعه ای کشور از جمله فهرست بالای در انتظار ثبت جهانی آثار کشور و استفاده از ظرفیت هایی مانند میراث جهانی ملموس و ناملموس استان اصفهان، شهر جهانی صنایع دستی اصفهان و پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ تبریز و شهر تاریخی یزد است .

قابل ذکراست؛ ماموریت این پویش مردمی، ترویج موضوع گردشگری حلال ایران در ذهن جهانیان است که نشأت گرفته از روح پاک انسانی بوده و خوشبختانه همه عناصر گردشگری کشورمان حلال است .

پویش مردمی  ( من ایرانیم ، توسعه گردشگری را دوست دارم ) برای کمک به تبدیل این جهان به جایی بهتر و پیشرفت توسعه پایدار  از طریق توسعه گردشگری در محورهای پنج گانه اقتصادی، اجتماعی، محیط زیست، فرهنگی و کمک به صلح جهانی به عنوان یک پیش نیاز ضروری برای توسعه و پیشرفت، رشد فراگیر، فراهم کردن مشاغل شایسته و توانمندسازی جوامع، حفاظت و غنی سازی محیط زیست و بزرگداشت و حفظ تنوع، هویت و فرهنگ ملموس و ناملموس ایران اسلامی راه اندازی گردیده است.

دست اندرکاران راه اندازی این پویش آرمان اصلی فعالیت خود را هماهنگی همه امکانات کشور برای دستیابی به افق اقتصاد مقاومتی ۱۴۰۴ قرار داده، همچنین معتقدند تلاش برای جلب نظر و مشارکت دولت و مجلس و تبدیل میدان رقابت ایران با کشورهای مختلف، زمانی محقق خواهد شد که ایران در آن مزیت رقابتی پایدار داشته باشد.

قائم مقام دبیر کارگروه توسعه گردشگری در این خصوص عنوان کرد: در این پویش مردمی می توان با همکاری یکدیگر نقش سفر و توسعه گردشگری را به عنوان یک فعالیت بزرگ در ایجاد آینده ای بهتر برای مردم ایران سرفراز ترسیم کنیم و نقش توسعه گردشگری به عنوان سفیری برای آینده ای بهتر را به مردم گوشزد نمائیم.

محمد مهرچیان اضافه کرد: ارزشهای ما در این پویش مردمی کمک و ایجاد رونق برای برنامه ریزی های دستیابی به ۲۰ میلیون گردشگر تا سال ۱۴۰۴ ، کمک به تحقق شعار جهانی « سفر کن، لذت ببر و احترام بگذار » در ایران و تحقق شعار ملی “گردشگری پایدار، ابزاری برای توسعه” است

وی با بیان اینکه اهداف استراتژیک این پویش مردمی نیز خلق ثروت برای شهروندان است، افزود: این مهم با توجه به ظرفیت هایی مانند آثار فرهنگی تاریخی و اماکن تاریخی در شهرها، روستاها و مناطق عشایری، کمک به ایجاد مختصات ” شهر گردشگر” که بر اساس آن، فضا و نیز فرهنگ مردم آن با گردشگری منطبق باشد در تمام استان ها، شناسایی و مستند سازی فرصت ها و ظرفیت های کمتر شناخته شده گردشگری در حوزه جاذبه های تاریخی، فرهنگی، دینی، میراث ناملموس و طبیعی برای توسعه گردشگری در مناطق کمتر توسعه یافته کشور می باشد، محقق خواهدشد.

قائم مقام دبیرکارگروه توسعه گردشگری در پایان اظهارداشت: در سیاست های توسعه ای اهداف این پویش مردمی، کمک به تحقق سند اقتصاد مقاومتی با محور توسعه گردشگری با توجه به طرح های گردشگری با شاخص های جذب سرمایه‌گذاری، پویایی، زودبازدهی و بوم گردی روستایی و قابلیت جذب و عملیاتی شدن آن ها و ظرفیت جغرافیایی، فرهنگی، مذهبی، اجتماعی بالائی برخودار هستند، تبیین گردیده است،

توسعه گردشگری، هم افزایی و تعریف مزیت های جدید در افزایش قدرت اقامت، اسکان و پذیرایی گردشگران،

کمک به رسیدن به شهر ایده آل که هم به شهروندانش توجه دارد و علاوه بر شهروندان خود به گردشگران و فرهنگ آنان نیز توجه دارد نیز از اهداف توسعه ای این پویش مردمی می باشد.