اسفند ۱۷, ۱۳۹۶

نود و پنجمین نشست شهرداران کلانشهرهای کشور

نود و پنجمین نشست شهرداران کلانشهرهای کشور، پنج شنبه ۱۰ اسفند به میزبانی شهر اصفهان با حضور ۱۵ کلان شهر اعم از اصفهان، تبریز، تهران، اهواز، شیراز، همدان، کرمانشاه، کرمان، زاهدان، رشت ، ارومیه ، اراک ، قم ، کرج و مشهد برگزار شد. در این نشست به موارد مهمی پرداخته شد که در راس آن ها میتوان به درآمد پایدار شهری، اصلاح قوانین شهرداری ها، سهم مدیریت شهری در بودجه سال ۹۷، لایحه مالیات بر ارزش افزوده و اصلاح ساختار تشکیلاتی دبیرخانه کلانشهر ها اشاره کرد.
مدیران شهری معتقد هستند که برای اصلاح نظام درآمدی شهرداری در ابتدا باید از طریق رایزنی با نمایندگان مجلس نکات منفی لایحه بودجه ۹۷ کشور در خصوص مدیریت شهری را از بین برد. بر همین اساس در دومین نشست شهرداران کلانشهرها در دوره جدید مقرر شد تا «محمدعلی نجفی، شهردار تهران» سهم مدیریت شهری را در بودجه ۹۷ کشور و همچنین لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس، مدیریت جامع شهری، اصلاح ساختار تشکیلاتی دبیرخانه کلانشهرها، اصلاح قوانین شهرداری‌ها و درآمدهای پایدار شهری را با رییس مجلس و دولت پیگیری و نتایج پیگیری را در سومین نشست اعلام کند.
قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در این جلسه به نتایج و دستاوردهای این نشست اشاره کرد و گفت: در سومین نشست دوره جدید مدیریت شهری گزارشات پیگیری شهردار تهران که قرار بود موضوعات مختلفی را از جمله لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس، مدیریت جامع شهری، اصلاح ساختار تشکیلاتی دبیرخانه کلانشهرها، سهم مدیریت شهری در بودجه ۹۷، اصلاح قوانین شهرداری‌ها و درآمدهای پایدار شهری را با رییس مجلس و دولت پیگیری کند، ارایه شد.
این نشست توسط شرکت مهمان ایرانی از شرکت های زیر مجموعه هلدینگ کافل برگزار شد.