آذر ۲۷, ۱۴۰۱

نشست صمیمی با وزیر آموزش وپرورش در کمیسیون گردشگری اتاق ایران

وزیر آموزش‌وپرورش مهمان تازه‌ترین نشست کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق ایران بود. یوسف نوری در این نشست با بیان اینکه باید از ظرفیت آموزش‌وپرورش برای تحرک بخشیدن به گردشگری داخلی استفاده کنیم گفت: حدود ۱۵ میلیون نفر دانش‌آموز و ۲٫۵ میلیون نفر معلم عضو خانواده آموزش‌وپرورش هستند که اگر برای توسعه گردشگری و تسری فرهنگ آن در میان خانواده‌ها از آن‌ها استفاده شود اتفاقات مهمی در این حوزه شاهد خواهیم بود.
او با بیان اینکه فقط ۱۰ درصد ظرفیت اردوگاهی برای دانش‌آموزان استفاده می‌شود ادامه داد: ما به عمد عبارت اردو که مفهومی نظامی است را به سفر تربیتی تغییر دادیم. هدف این است که سفر برای دانش‌آموزان میدانی، همراه با آموزش و لذت‌بخش باشد. باید این سفرها را با کتاب‌های درسی پیوند دهیم.
وزیر آموزش‌وپرورش که پیش از این رئیس کمیته گردشگری کودک کمیسیون گردشگری اتاق ایران نیز بوده است با بیان اینکه نرخ بازگشت سرمایه در آموزش خیلی بیشتر است گفت: ما بیش از ۱۰۰ هنرستان در حوزه گردشگری داریم که هیچ‌کدام از فارغ‌التحصیلان آن‌ها بیکار نیستند. همچنین ۳۵۰ اردوگاه با وسعت ۵۷ هزار هکتار در بهترین مناطق کشور داریم. همچنین شبکه شاد را در آموزش‌وپرورش داریم که هم‌زمان چند میلیون نفر آنلاین بر روی آن فعالیت می‌کنند. این ظرفیت‌ها به خوبی می‌تواند در خدمت آموز و گردشگری قرار گیرد.
او تأکید کرد: باید دانش‌آموزان را به سمتی سوق دهیم که خانواده‌ها را برای سفر ترغیب کنند. بچه‌ها زود یاد می‌گیرند راهنما باشند و وقتی این اتفاق افتاد ما به هدفمان رسیده‌ایم.
نوری با اشاره به وجود بندهایی مربوط به سفر راهیان نور در برنامه ششم توسعه گفت: معتقدم در برنامه هفتم نیز باید سفرهای راهیان پیشرفت را بگنجانیم.