دورهمی مدیران خانه‌های خلاق و نوآوری با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری

دور همی مدیران خانه  های خلاق و نو آوری با حضور روح الله دهقانی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوردر مرکزسلام ۱۰۰ استارت آپ باغ بهشت برگزار شد.

روح الله دهقانی در این نشست با تاکید بر این که خلاقیت، بخش جدایی ناپذیر و پیش برنده روبه جلوی اقتصاد دانش‌بنیان است، ادامه داد: «خلاقیت» و «فناوری» دو بال راهبردی و سرنوشت ساز در حرکت رو به پیشرفت اقتصاد دانش بنیان هستند. در این حرکت، اگر بال خلاقیت از بال فناوری مهم‌تر نباشد دست کم به اندازه آن حائز اهمیت است. معتقدم آن چه که ارزش افزوده بسیار چشمگیر و مردمی شدن اقتصاد داتش‌بنیان را رنگ تحقق می بخشد، بخش مربوط به خلاقیت بوده و شرکت های خلاق در این عرصه، نقشی راهبردی ایفا می‌کنند.

بر مبنای تعریف جدید، شرکت هایی که بر بال فناوری متکی‌تر هستند، شرکت‌های دانش‌بنیان و آن دسته از شرکت‌ها که خلاقیت پررنگ‌تری دارند، شرکت خلاق تلقی می‌شوند؛ این دو نوع شرکت از حیث اهمیت، اثرگذاری و اولویت‌بندی تفاوتی با یکدیگر نداشته و هر دو در چرخه اقتصاد دانش‌بنیان به یک میزان حائز اهمیت هستند.

وی افزود: خانه‌های خلاق و نوآوری نیز بر اساس این تعریف، بسترهایی برای پیوند میان فناوری و نوآوری و شکل‌گیری شرکت‌های خلاق در حوزه‌های گوناگون موضوعی هستند. خانه های خلاق و نوآوری تجهیزات و زیرساخت ها را در آن موضوع خاص در اختیار کسانی قرار می دهند که خلاقیت دارند اما می‌خواهند خلاقیت خود را به بازار متصل کنند. خانه های خلاق، به افراد یا تیم ها کمک می کنند تا گوهر خلاقیت را به محصول و خدمت قابل عرصه به بازار و رقابتی تبدیل شود.

دهقانی بیان کرد: تمام تلاشم این است حاصل دوره مسئولیتم این باشد که علاوه بر خلق محصولاتی دانش بنیان درخور و اثرگذار ، شاهد خلق چند اثر خلاق ماندگار و تحول آفرین باشیم. این جمع با ظرفیت هایی که دارد می تواند بزرگ ترین ترویج دهنده، تبلیغ کننده و توسعه دهنده اقتصاد خلاق باشد.

 جناب آقای ستار کیان پور نیز در این جلسه به عنوان اولین سخنران در این نشست به نمایندگی از جمع حاضر موارد مهمی را بیان نمودند. ایشان در بخشی از سخنان خود گفتند : “ما آینده سازان خلاقیت و نوآوری کشور امید آفرینانی هستیم که در این شرایط سخت و دوران غارتگری امید با روحیه مثبت و ایجاد بستری برای جوانان که دل در گرو ساختن ایرانی آباد،آزاد و توسعه یافته نهاده اند تلاش می‌کنیم که بذر امید و سازندگی را با همت و قدرت جلو ببریم. ما از مرز خستگی و ناامیدی ها عبور کرده ایم . ما با ایثار خود فردا را به این جوانان هدیه کردیم.”

ایشان همچنین پیشنهاد دادند که بستری برای حضور موثر در بازارهای اروپایی ایجاد گردد تا بتوان سازمانی برای فروش خدمات و کالاهای خلاق آن سوی مرزها شکل گیرد و کارگروه صادرات به صورت جدی فعال گردد.

خوشبختانه معاون محترم رئیس جمهور وعده ۵۰۰ میلیارد تومانی برای حمایت از این زیست بوم را داده‌اند. 

آینده روشن است…