سی امین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان


سی امین دوره جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان، در حال برگزاری است و فیلمسازان و کارشناسان هنر کودک و نوجوان از ایران و سایر کشورها در این رویداد هنری شرکت کرده اند.

دهه های ۶۰ و ۷۰ شمسی ، دوران طلایی رونق سینمای کودک و نوجوان در ایران بود و دقیقا ” در آغاز دهه ۶۰ که توجه جدی به سینمای کودک در ایران می شد، جشنواره فیلمهای کودک و نوجوان نیز در ایران پا گرفت. این جشنواره اکنون سی ساله است و از سال  ۱۳۶۱ ( ۱۹۸۲  ) تاکنون به حیات خود ادامه داده ‌است.  ۲۱ دوره این جشنواره سینمایی در شهر اصفهان، ۶ دوره در شهر تهران ، ۴ دوره در شهر همدان و یک دوره آن نیز در شهر کرمان برگزار شده‌ است.

هر ساله داوران این جشنواره، در سه گروه بزرگسالان ، نوجوانان و کودکان انتخاب می شوند و ویژگی جشنواره، توجه فراوان به داوران کودک و نوجوان است. جشنواره فیلم کودک و نوجوان، در دو بخش داخلی و بین الملل برگزار می شود و  فیلم های سینمایی و انیمیشن از کشورهای مختلف جهان در این جشنواره شرکت می کنند.

سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ، شامگاه پنجشنبه هشتم تیر در اصفهان افتتاح شد. مراسم افتتاحیه این جشنواره با نام  ” جشن پروانه‌ها” ، با حضور پُرشمار کودکان و نوجوانان اصفهانی به همراه خانواده‌های‌شان و دست اندرکاران سینمای کودک و نوجوان آغاز شد.

گروه اقتصادی کافل با یکی از شرکت های تابعه خود با برند مهمان ایرانی بخش زیادی از تشریفات و امو اجرائی این جشنواره را بر عهده داشت.

      در یک نگاه

نام :

سی امین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان

موضوع :

جشنواره کودک

تاریخ شروع :

۱۳۹۶/۰۲/۱۵

تاریخ پایان :

۱۳۹۶/۰۴/۱۵

مدیر پروژه :

سجاد حیات بخش

هشتگ اجتماعی :

#جشنواره_کودک

button

شبکه های اجتماعی :

گالری تصاویر