استارت‌آپ گردشگری اصفهان


دنیای دیجیتال، فضای بدون مرز ارتباط و آشنایی است. رشد استارتاپ‌های گردشگری ایران در بستر دیجیتال، نقش مهمی در این زمینه ایفا کرده است. انتشار اطلاعات و تولید محتوای به‌روز و درست از پتانسیل‌های گردشگری در ایران، سهولت تهیه بلیط هواپیما ارزان، رزرو هتل ارزان، مقایسه قیمت و … زمینه‌ساز بهبود شرایط گردشگری برای هر دو دسته گردشگران داخلی و خارجی شده‌اند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، ایران رتبه دهم جاذبه‌های باستانی و تاریخی و رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی را در جهان دارد اما با این وجود و علیرغم سیر مثبت چند سال اخیر، گردشگری در ایران هنوز بعنوان یک صنعت شناخته نشده است. بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در سال ۹۳ سهم ایران از درآمدهای صنعت گردشگری در جهان بسیار ناچیز و کمتر از یک درصد بوده است. در شرایطی که در همان سال از ۱۸۸ میلیون نفر گردشگر در جهان، کشور همسایه، ترکیه موفق به جذب ۳۶ میلیون نفر از آنها شد که درآمدی معادل ۳۲ میلیارد دلار برای این کشور به ارمغان آورده است.

برای دستیابی به گردشگری ۲۰ میلیونی و توجه به توسعه صنعت توریسم و نگاه به این حوزه به عنوان راهکار توسعه پایدار و همچنین توسعه زیرساخت‌های اینترنت در کشور، برگزاری اولین استارتاپ گردشگری اصفهان در دستور اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفت که هلدینگ کافل به عنوان مجری برگزاری این استارتاپ توسط اداره کل میراث فرهنگی استان در دستور کار قرار گرفت و توجه ویژه‌تری به عرصه گردشگری شد و بدنبال آن موج گسترش کسب و کار در این حوزه در اصفهان و دیگر شهرهای توریستی ایران راه افتاد.

      در یک نگاه

نام :

اولین استارتاپ گردشگری اصفهان

موضوع :

گردشگری

تاریخ شروع :

۱۳۹۷/۰۲/۰۵

تاریخ پایان :

۱۳۹۷/۰۵/۲۴

مدیر پروژه :

شرکت مهمان ایرانی

هشتگ اجتماعی :

#استارتاپ_گردشگری

button

شبکه های اجتماعی :

گالری تصاویر