بهمن ۲۸, ۱۳۹۷

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری ایران برگزار شد

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران از ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی پایتخت و با حضور ۱۲ کشور از جمله ایتالیا، ترکیه، مالزی، آلمان، سنگاپور، تایلند، اندونزی، هند، کامبوج، افغانستان و پاکستان افتتاح شد.

در آیین افتتاح این نمایشگاه علاوه بر دکترمونسان مدیرکل سازمان میراث فرهنگی کشور، عبدالامیر الحمدانی وزیر فرهنگ و گردشگری عراق، ولی تیموری معاون گردشگری ایران، تعدادی از سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف و جمع کثیری از فعالان صنعت گردشگری حضور داشتند.

این نمایشگاه متشکل از ۶۶۰ شرکت داخلی فعال در حوزه گردشگری و اداره های کل میراث فرهنگی استانها بودند که به همراه شرکت های خارجی فعال در صنعت گردشگری ، ایرلاین ها و سازمانهای دولتی مرتبط با گردشگری مانند راه آهن و ادارات بیمه حضور فعال داشتند.

بر خلاف سال گذشته،حضور آژانسهای خارجی در نمایشگاه امسال بسیارکمرنگ بود و برخی از آنها با پارتنر ایرانی خود در نمایشگاه شرکت کرده بودند.

صنایع دستی عرضه شده در نمایشگاه نیز توسط برخی از استانهای کشور ارائه شد. برخی از این صنایع دستی بسیار گران تر از آنچه که در استان فروخته می شود، عرضه شد.

بوم گردی ها بخش مورد توجه نمایشگاه بودند تعدادی از استانهای کشور غرفه ها را به شکل خانه های بومی شان طراحی کرده بودند و همین موضوع موجب شده بود تا بازدیدکنندگان با آنها عکس یادگاری بگیرند و بیشتر جلب توجه کند.

اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران زمین ، در این نمایشگاه با حضورنمایندگان کارگروه توسعه گردشگری پایدار،شهرستانهای مختلف استان اصفهان وجامعه هتلداران استان اصفهان، حضور فعال داشت.
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در خصوص مشارکت در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری کشور گفت :در این نمایشگاه تلاش کردیم تا مشارکت تمامی نهادها را جلب کنیم لذا در ابعادی گسترده، شهرداریها، دهیاری ها و تاسیسات گردشگری استان دوشادوش یگدیگر در این نمایشگاه مشارکت کردند.

وی در رابطه با اهداف حضور فعالان گردشگری استان اصفهان و همچنین حضور نمایندگان کارگروه توسعه گردشگری در این نمایشگاه خاطرنشان کرد: اگر چه گردشگری دراستان اصفهان از گذشته تا کنون فعال بوده، لکن بسیاری از گردشگران و حتی فعالان گردشگری درسطح ملی و بین المللی، اصفهان را به واسطه جاذبه های تاریخی آن می شناسند، با این وصف در این نمایشگاه تلاش شد تا ابعاد مختلف ظرفیتهای گردشگری اصفهان(مانند نمایشگاه گردشگری اصفهان) درکنارجاذبه های تاریخی آن معرفی شود.

الهیاری اضافه کرد: ظرفیتهای مختلفی که دراین نمایشگاه معرفی شده شامل: گردشگری فرهنگی، سلامت، ورزشی، گردشگری کودک، گردشگری الکترونیک، بومگردی و طبیعت گردی، گردشگری روستائی و آموزشی؛ هم‌چنین معرفی مسیرها و مقاصد جدید گردشگری و معرفی بسته های سرمایه گذاری گردشگری و برگزاری نشستهای فعالان گردشگری، به ویژه سرمایه گذاران در این حوزه بوده است.