دی ۱۳, ۱۳۹۷

حضور کارگروه توسعه گردشگری پایدار در اولین نمایشگاه صنایع خلاق اصفهان

حضور کارگروه توسعه گردشگری پایدار در اولین نمایشگاه صنایع خلاق اصفهان

به گزارش روابط عمومی کارگروه توسعه گردشگری پایدار، نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنایع خلاق اصفهان با حضور اثر بخش این کارگروه در نمایشگاه بین المللی اصفهان برگزار شد.

این نمایشگاه که متشکل از بیش از ١٠٠ غرفه از هنرمندان، صاحبان صنایع کوچک، شهرداری های استان و مراکز دانشگاهی مانند دانشگاه هنر، دانشگاه فرهنگ و هنر و مرکز آموزش فنی و حرفه ای اصفهان بود دستاوردهای علمی و خلاقانه این مراکز را به نمایش گذاشت.

عادل دهدشتی، مدیر اجرایی نخستین نمایشگاه صنایع خلاق دراین رابطه گفت : آینده شهر اصفهان که سایه سنگینی از مشکلات اقتصادی، خشکسالی، آلایندگی‌های زیست محیطی دارد، چاره‌ای جز توسعه صنایع خلاق ندارد و باید این موضوع مورد حمایت قرار گیرد.

این پژوهشگر در ادامه افزود: نمایشگاه صنایع خلاق می‌تواند زمینه‌ساز معرفی ظرفیت‌های موجود فرهنگی و کسب و کارها خرد به سرمایه گذاران باشد.

مدیر خلاقیت و فناورى‌های نوین شهردارى اصفهان هم در آیین افتتاحیه نمایشگاه بین المللى صنایع خلاق اظهار کرد: امروز شهرداران شهر‌های مختلف ایران به اصفهان آمده‌اند و در جلساتی که برگزار شده، سعی کردیم تمام نقاط ایران از شمال و جنوب و شرق و غرب را مورد بررسی قرار دهیم و به جرات می‌توانم بگویم که هر نقطه از ایران قابلیت قرارگیرى در شبکه شهر خلاق را دارد.

محمد حسین قورچانی گفت: همانطور که می‌دانید اصفهان چهار سال است که در شبکه شهرهای خلاق قرار دارد و این افتخار را به دلیل مزیت‌هایی که دارد، کسب کرده است؛ بیش از ١٩٠ رشته صنایع دستى در اصفهان موجود است و به عبارتى یک سوم صنایع خلاق جهان را در خود جاى داده است.

وی تصریح کرد: یکی از مولفه‌های ایجاد توسعه پایدار ایجاد شهر خلاق است؛ پس می‌توان گفت مفهوم شهر خلاق به دنبال تعریف توسعه پایدار است. در نتیجه براى ایجاد توسعه پایدار باید به سمتى پیش برویم که با استفاده از خلاقیت، اقتصادى پایدار براى این شهر ایجاد کنیم.

دبیرکل کارگروه توسعه گردشگری پایدار نیز در گفتگوی اختصاصی با تلویزیون گردشگری با تاکید به لزوم توجه ویژه به خلاقیت در رسیدن به توسعه پایدار گفت:
کارگروه توسعه گردشگری پایدار با عقد تفاهم نامه چندجانبه توسعه گردشگری شهری در بالاترین سطح یعنی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان و عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و ریاست اتاق اصناف اصفهان با موضوع توسعه پایدار گردشگری و صنایع دستی رسالت خود را دنبال نموده و واضح و مبرهن است با منابع محدود بایستی خلاقیت نامحدود داشته باشیم تا بتوانیم توسعه گردشگری را پایدار نموده و فرهنگ و میهمان نوازی اصفهان را در جهان با نمایش بگذاریم.

ستار کیان پور با اشاره به اینکه عنوان شهر جهانی عنوان (برند) «شهر جهانی صنایع دستی» طبق اعلام شورای جهانی صنایع دستی و وجود ۱۹۹ رشته صنایع دستی ثبت شده (یک سوم صنایع دستی جهان) برای استان اصفهان افتخاری است که با خلاقیت هنرمندان اساتید و فرهیختگان اصفهان در طول تاریخ بدست آمده است گفت: رسالت سنگین حفظ، برندسازی، نشر و گسترش این دستاوردها بر دوش تمام شهروندان، انجمن های مردم نهاد و سازمان های اصفهان می باشد.

نخستین نمایشگاه صنایع خلاق اصفهان به همت شرکت سامان گستر و شرکت سامان سهام از تاریخ ۲۹ آذر تا اول دی ماه ۹۷ برگزار شد و کارگروه توسعه گردشگری پایدار با بیش از ۷۰ متر غرفه پاویون گردشگری با میزبانی بیش از ۵۰ نفر از مدیران ارشد استان از جمله معاون محترم امور اقتصادی استاندار، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و مدیران ارشد سازمان های اصفهان اهداف و چشم اندازهای توسعه پایدار گردشگری اصفهان را تبیین نمود.

 

تصاویر خبر