آیین ثبت ملی پل اورگان در روز عید غدیر

رسول خدا فرمودند «یَومُ غَدیرِ خُمٍّ أفضَلُ أعیادِ اُمَّتی» روز غدیر خم بالاترین اعیاد در میان امت من است. در بین روز‌ها و شب‌های سال، روز‌ها و شب‌های با فضیلتِ بسیاری وجود دارد که در قرآن کریم از آن تعبیر به «ایام الله» شده است. در قرآن کریم بیان شده است که «وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَیامِ اللَّهِ» یعنی روز‌های خدا را به مردم یادآوری کن. همه روز‌ها روز‌های خداست، یکی از روز‌هایی که از آن با نام ایام الله یاد شده است و اهمیت فراوانی دارد، روز عید غدیر است.

قرار گرفتن عید غدیر در میان ایام الله به این دلیل است که در بین روز‌ها و شب‌های با فضیلت شب و روزی به عظمت و فضیلت شب و روز عید غدیر نیست. وقتی بحث عید غدیر و فضیلت آن پیش می‌آید، دیگر بحث هزار سال و پانصد سال نیست. اگر کسی شب و روز عید غدیر را درک کند، انگار کل شب‌ها و روز‌های عمر دنیا را درک کرده و به عبادت و بندگی سپری کرده است.

 

با تلاش مجدانه اداره کل میراث فرهنگی اصفهان پل تاریخی اورگان در غربی ترین منطقه اصفهان از توایع شهرستان چادگان پس از دوره ای مرمت و بازسازی در روز عید سعید غدیر خم مجددا افتتاح گردید و مردم منطقه ضمن استفاده از مسیر مواصلاتی آن می توانند به عنوان یکی از جلوه های تاریخی اصفهان در کنار این پل به تفرج و بازدید این پل بپردازند.

ار نکات مثبت پایدارسازی و مرمت این پاین پل این بود که در سیل نوروز ۱۳۹۸ به وجود حجم عظیم سیلان آن منطقه هیچ آسیبی به این پل نرسید و کماکان این پل به عنوان جاذبه ای تاریخی و فرهنگی می تواند محلی زیبا و امن برای گردشگران داخلی و خارجی باشد.

 

گروه اقتصادی کافل مسئولیت برگزاری آئین ثبت ملی پل اورگان، اجرای جشن بزرگ عید سعید غدیر خم و افتتاح مجدد این پل را به عهده داشت.

      در یک نگاه

نام :

مرمت و بازگشائی پل تاریخ اورگان در جشن بزرگ عید غدیر خم

موضوع :

عید غدیر

تاریخ شروع :

۱۳۹۶

تاریخ پایان :

۱۳۹۶

مدیر پروژه :

شرکت مهمان ایرانی

هشتگ اجتماعی :

#جشن_غدیر

#پل_اورگان

وب سایت :

button

شبکه های اجتماعی :

جشن بزرگ عید غدیر خم

با فرا رسیدن عید غدیر، این واقعه بزرگ تاریخی در اسلام، دل ها متوجه یک امر مهم اعتقادی و اجتماعی و سرنوشت ساز در زندگی می شود که آن، ولایت و رهبری جامعه دینی است. این امر از دو جهت با اهمیت است: یکی به سبب اصل ضرورت وجود امام و ولیّ در جامعه اسلامی و دیگری به سبب ویژگی های یک امام و رهبر در جامعه دینی. به همان دلیل که پیامبر به تأسیس حکومت اسلامی اقدام کرد، این حکومت باید به حیات خود ادامه دهد و همچنان که جامعه اسلامی نوپا، به رهبری چون پیامبر که خود، نمونه همه مکارم اخلاق است، نیازمند بود، این جامعه نیز برای رشد و بالندگی خود، به رهبران این چنینی نیاز دارد.

گالری تصاویر