بهمن ۱۱, ۱۳۹۹

بزرگ ترین رویداد فرهنگی در انتظار شهر جهانی صنایع دستی/نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران/ اصفهان ۱۴۰۰

صنایع دستی بخشی از هنرهای سنتی است که حقیقت متعالی هنر را با فنون و مهارت‌های صنعتی متناسب، آمیخته و با قالب تکثیر در متن زندگی فردی و جمعی عرضه کرده است.

صنایع دستی ایران از شاخص ترین صنایع هنری است که ریشه‌های عمیقی در فرهنگ و تاریخ این سرزمین دارد.

استان اصفهان یکی از بزرگترین مراکز تولید صنایع دستی محسوب می شود که از قدیم الایام مهد هنرهای زیبا و صنایع ظریفه بوده است.

مدیر منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی درجایی گفته است: وجود صنایع‌دستی بی نظیری که توسط هنرمندان چیره‌دست اصفهان تولید شده هر گردشگر خارجی را مجذوب خود می‌کند و توجه به تولید و عرضه این آثار می‌تواند بخش عظیمی از درآمد کشور را تامین کند.

غدا هیجاوی اذعان دارد که تمام شهرهایی که در آسیا، اقیانوسیه و آمریکای لاتین هستند برای یک صنعت دستی خاص ثبت شده اما اصفهان همه صنایع را ثبت جهانی کرده است.

باتکیه بر این امر مهم بار دیگر ،شهر گنبدهای فیروزه ای که نام شهر جهانی صنایع دستی را با خود یدک می کشد،میزبان  نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران شده است که در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

این برنامه به همت وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری،معاونت صنایع دستی ،شهرداری اصفهان و گروه اقتصادی کافل برگزار خواهد شد.

قابل ذکراست،آیین رونمایی و معرفی برنامه های این جشنواره ،ششم بهمن ماه به صورت رسمی در مجموعه فرهنگی کاخ نیاوران با حضور وزیر میراث فرهنگی کشور ومدیران و مسئولین اصفهان برگزار شد.