•  اولین دوره نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت زدا (آبادیران) از ۲۳ لغایت ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی تهران با حضور ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان، فناور، خلاق و گروه‌های جهادی و ۲۸ دستگاه اجرایی و نهاد دولتی برگزار شد.
    در نخستین دوره از نمایشگاه برنامه ملی آبادیران بیش از ۲۰۰۰ بازدیدکننده و ۸۰ مدیر و مسئول دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی از دستاوردهای غرفه‌های این نمایشگاه بازدید کردند. ۲۲ نشست و پنل علمی تخصصی در ایام برگزاری نمایشگاه میزبان بیش از ۴۵۰ شرکت کننده بود.
    بیش از ۷۰ خبرنگار، خبرگزاری و رسانه داخلی اخبار مربوط به این نمایشگاه را پوشش دادند. در ایام برگزاری نمایشگاه آبادیران صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران با پوشش خبری زنده و همچنین حضور مدیران نمایشگاه در بیش از ۳۰ برنامه رادیویی و تلویزیونی اطلاعات نمایشگاه آبادیران را به سمع و نظر مخاطبین در سراسر ایران و جهان رساند.
    از دستاوردهای نخستین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت زدا (آبادیران) می‌توان به تعریف ۲۰ حمایت تخصصی توسط دستگاه‌های اجرایی و نهادها برای آبادیران، عقد بیش از ۲۰۰ توافق نامه، تفاهم نامه و قرارداد با شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، انعقاد ۶ توافق‌نامه فی مابین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با دستگاه‌های اجرایی و نهادها، بسترسازی برای ارتباط موثر و هم افزایی شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی و نهادها و شروع فرآیند اجرایی رفع چالش‌های مناطق محروم و روستایی به کمک توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان، ایجاد اشتغال پایدار با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، خالق و فناور‌ و توسعه زنجیره ارزش محصولات و ظرفیت‌های بومی مناطق کمتر برخوردار اشاره نمود.
    خانه خلاق و نوآوری آفتاب نیز  به عنوان یکی از مراکز توسعه نوآوری، خلاقیت و ارزش آفرینی  در حوزه صنایع خلاق با معرفی اولین محصول مشترک خانه خلاق ونوآوری آفتاب و مجموعه هونامیک ( تخته وایت برد هوشمند وضد ضربه هونامیک ) در این نمایشگاه  حضور یافت.