این جشنواره با حضور ۵ استان منطقه مرکزی کشور شامل تهران، البرز، مرکزی، قم، و اصفهان، به میزبانی اصفهان و به همت تیم تشریفات شرکت مهمان ایرانی از شرکت های زیرمجموعه هلیدینگ کافل برگزار شد. هتل عباسی اصفهان میزبان اختتامیه پنجمین جشنواره ملی “سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری” بود که از یازدهم تا سیزدهم آذرماه سال جاری در منطقه شش کشو در باغ موزه چهلستون برگزار شد.

ارائه استاندارهای جهانی برای سفره ایرانی
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با اشاره به لزوم به‌کارگیری صنایع دستی در سفره‌های ایرانی گفت: یکی از جنبه‌های این جشنواره فراهم کردن فرصتی بود تا صنایع دستی مربوط به سفرهای ایرانی ارائه شود. آنچه به عنوان رنگ، طرح و فضای فکری یک ناحیه در ترمه، پارچه، سفره و زیرانداز مبنای میهمان‌نوازی و حضور خانواده‌ها کنار یکدیگر می‌شود در حوزه هنرهای دستی می‌تواند سفرهای ایرانی را مزین کند.
رحمانی موحد ادامه داد: در نهایت سؤال اینجاست که خروجی جشنواره پس از برگزاری در هشت منطقه کشور چیست؟ دارایی که پس از این تلاش گسترده کسب می‌شود باید مدیریت و به صورت نظام مند در توسعه گردشگری پایدار استفاده شود.
وی اظهار کرد: باید به دنبال تحقق نگاه جهانی و استاندارهای بین‌المللی به سفره ایرانی باشیم. گام بعدی این جشنواره ارائه استانداردها و ضوابط جهانی به دست اندر کاران این صنعت است و امیدواریم دولت به حمایت از آن ادامه دهد.
پس از سخنرانی رحمانی موحد از برترین مرکز پذیرایی، برترین آشپز، بهترین غذای سرآشپز، بهترین پیش غذا، غذا دسر، نوشیدنی و دمنوش، سایت اینترنتی در حوزه غذا، طراحی آشپزخانه، آموزشگاه صنایع غذایی و غذای خانگی در بخش مسابقه مردمی معرفی شدند.
در بخش برترین سرآشپز نیز، حسین میرزایی از استان اصفهان، ستار کریمی یگانه از استان تهران، ابراهیم قربانی از استان قم، مینا امامقلی از استان مرکزی و رقیه فلاحی از استان البرز به عنوان برترین سرآشپزان منتخب جشنواره ملی “سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری” معرفی و از آن‌ها تقدیر شد.