شهریور ۲۳, ۱۳۹۷

نمایشگاه سالانه صنایع دستی استان اصفهان

نمایشگاه سالانه صنایع دستی استان اصفهان

این نمایشگاه که آثار هنرمندان کشور را در ۱۰۰ غرفه به نمایش گذاشته است با هدف معرفی و توسعه هرچه بیشتر صنایع دستی کشورمان به مدت ۶ روز ( تا ۲۳ شهریور ) برپاست.
در این نمایشگاه آثار صنایع دستی کشور از جمله قلمزنی و زیورآلات اصفهان، البسه محلی کرمانشاه، قفل سازی سنتی چهارمحال و بختیاری، حکاکی روی سنگ های نیمه قیمتی خراسان شمالی و سفال سنتی لعابدار مازندران به نمایش در آمده است.
سوزن دوزی و خامه دوزی سیستان و بلوچستان، زیور آلات سنتی سمنان، کپو بافی خوزستان، رو دوزی مرکزی، زرتشتی دوزی، صنایع دستی دریایی بوشهر و هرمزگان و حوله بافی سنتی خراسان جنوبی از دیگر صنایع دستی به نمایش در آمده در این نمایشگاه است.
این نمایشگاه از امروز تا جمعه هفته جاری هر روز از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۷ تا ۲۲ پذیرای علاقه مندان است.
در جریان برگزاری این نمایشگاه سوغات استان های کشور از جمله آب انار کردستان، زغفران قائنات خراسان رضوی، آبلیموی جهرم شیراز، حلوا ارده یزد، کشک و قارا سمیرم اصفهان نیز به علاقه مندان عرضه می شود.
از ۶۰۲ رشته صنایع دستی شناسایی شده در دنیا ۲۹۹ مورد مربوط به ایران و از این تعداد ۱۹۶ رشته مربوط به استان تاریخی و هنرپرور اصفهان است.
خاطرنشان می شود؛ شورای جهانی صنایع دستی روز چهاردهم شهریور ۱۳۹۴، اصفهان را از بین ۶ شهر جهان که نامزد ثبت جهانی صنایع دستی شده بودند به عنوان شهر جهانی صنایع دستی برگزید.
نمایشگاه صنایع دستی اصفهان در تاریخ ۱۸ الی ۲۳ شهریور ماه ۱۳۹۷ در محل باغ موزه چهلستون اصفهان برگزار گردید. در روز یکشنیه ۱۸ شهریور ماه با حضور مقامات و مسئولین استانی آئین افتتاحیه این نمایشگاه در محل کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان اجرا گردیده و افتتاحیه رسمی این رویداد ملی در محل باغ موزه چهلستون با حضور دکتر فریدون الهیاری ، مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان ، مهندس فولادگر ، نماینده محترم مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مقامات برگزار گردید.
تلوزیون گردشگری ایران با همکاری گروه تشریفات سازمانی مهمان ایرانی به منظور پوشش خبری و رسانه ای نمایشگاه صنایع دستی اصفهان و تسهیل فرآیند اجرایی افتتاحیه و فرآیند نمایشگاه در این رویداد ملی حضور یافته و به همکاری مستقیم با اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان پرداخت.