اسفند ۱۱, ۱۳۹۹

نخستین جشنواره صنایع دستی کشور (اصفهان ۱۴۰۰) در نمایشگاه بین المللی

اداره کل میراث فرهنگی اصفهان با مشارکت شهرداری بار دیگر در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران حضور یافت .

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در این خصوص اظهارداشت:شرکت در این نمایشگاه فرصتی مغتنم شد تا بتوانیم تأسیسات گردشگری را برای دوران پساکرونا تجهیز نماییم.

فریدون الله یاری افزود: حال و هوای نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا نسبت به سال‌های گذشته قدری متفاوت بود و شاید به لحاظ کمّی شاهد حضور پر شور مخاطبان عام نبودیم اما از لحاظ کیفی بازدیدکنندگانی ویژه، حرفه‌ای و هدفمند داشتیم.

وی  با بیان اینکه پهنه گسترده‌ای در این نمایشگاه به استان اصفهان اختصاص‌یافت، خاطرنشان کرد: نمایندگانی از جامعه هتلداران، آژانس داران، همچنین شهرداری اصفهان در این نمایشگاه حضور داشتند و هنرمندان رشته‌های مختلف صنایع‌دستی استان نیز از این ظرفیت، برای تبادل تجربه با دیگران، همچنین بازاریابی و… استفاده کردند. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، تصریح کرد: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری صنایع‌دستی فرصت مناسبی برای معرفی بیشتر نخستین جشنواره بین‌ المللی صنایع‌ دستی ایران شد که قرار است سال ۱۴۰۰ به میزبانی شهر اصفهان برگزار شود و به‌ واسطه آن نشان دست خلاق نیز اهدا خواهد شد.

ستار کیانپور دبیر اجرایی نخستین جشنواره بین المللی صنابع دستی ایران و دبیر کارگروه توسعه پایدار گردشگری از تجربه حضورش در پاویون اصفهان در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی تهران گفت و افزود:با توجه به شرایط موجود،فعالان صنعت گردشگری و صنایع دستی که دراین نمایشگاه شرکت کرده بودند،اطلاعات لازم در خصوص نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران (اصفهان۱۴۰۰) را دریافت کرده و با ابراز خوشحالی از برگزاری چنین جشنواره ای در سطح بین الملل استقبال نمودند.

کیانپور ادامه داد: گروه اقتصادی کافل با هدف آنالیز و بررسی وضعیت کسب و کار فعالین صنایع دستی با ارائه راهکار برای توسعه متوازن و اصولی کسب وکار های اسلامی و ایرانی به صورت واقعی و قابل اندازه گیری پرداخته و با بهره گیری از جدیدترین متدها و تازه های کسب و کار در جهان و با استفاده از تجارب مفید خود در برگزاری برنامه های ملی و بین المللی، مدیریت اجرایی نخستین جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران در اردیبهشت ماه۱۴۰۰ را بر عهده گرفته است و امیدواریم نخستین جشنواره بین‌المللی صنایع دستی به عنوان یک رویداد مهم در تقویم صنایع دستی جهان ماندگار و جایزه «دست خلاق» نیز به عنوان یک جایزه معتبر بین‌المللی ثبت شود./////

همچنان می توانید با مراجعه به لینک های زیر نیز برخی دیگر از فعالیت های این مجموعه را مشاهده کنید.

تصاویر خبر