صنایع‌ دستی ایران

اسفند ۱۰, ۱۳۹۹

جشنواره بین‌المللی صنایع‌ دستی، پیوند دهنده صنعت توریسم و صنایع‌ دستی ایران

علی‌ اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی : جشنواره بین‌ المللی صنایع‌ دستی، پیوند دهنده صنعت توریسم و صنایع‌ دستی ایران است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ایران طی سفر به اصفهان ، در نشست دبیرخانه اولین جشنواره بین‌ المللی صنایع‌ دستی ایران که با حضور استاندار، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان، شهردار و تنی چند از اعضای شورای شهر اصفهان و مدیرعامل گروه اقتصادی کافل برگزار شد، این جشنواره را پیوند دهنده گردشگری و صنایع‌دستی ایران به ویژه در ایام پسا کرونا دانست.

علی‌ اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌ دستی کشور با اعلام این مطلب گفت:

« در طی یک‌ سال گذشته، شیوع بیماری کرونا باعث بروز آسیب‌های فراوانی برای فعالان گردشگری و صنایع‌ دستی ایران زمین شد، لذا در طی این مدت تمامی تلاش‌ های ما معطوف به برون رفت از این بحران‌ها و کاستن از آلام این فعالان بود.»

همچنین در ادامه سخن خود افزود :

« در راستای تلاش برای هرگونه برون رفت از بحران‌های ناشی از بیماری کرونا آماده دریافت هرگونه پیشنهاد بوده و از این پیشنهادها استقبال می‌کنیم، لذا با توجه به ارائه پیشنهاد برگزاری اولین جشنواره بین‌ المللی صنایع‌ دستی ایران از طرف مسئولان و فعالان گردشگری و صنایع‌ دستی اصفهان، ضمن استقبال از این پیشنهاد، آماده هرگونه همکاری در اجرای هرچه بهتر این جشنواره هستیم، زیرا معتقدیم این جشنواره پیوند مناسبی میان صنایع‌ دستی و گردشگری ایفا کرده و راه‌ کار مناسبی به‌ منظور توسعه صنایع‌ دستی و گردشگری ایران به ویژه در ایام پسا کرونا است. »

وزیر میراث فرهنگی کشور تاکید کرد:

« در همین راستا آماده پیگیری تخصیص اعتبار لازم از دولت هستیم و امیدواریم با جذب همکاری سایر نهادها از جمله شهرداری اصفهان و بخش خصوصی این جشنواره به بهترین نحو ممکن برگزار شود. »

در ادامه این نشست عباس‌ رضائی استاندار اصفهان نیز با ایراد سخنانی گفت :

« بدون شک اصفهان مهد میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی است، لذا در شرایط سخت شیوع بیماری کرونا معتقدیم با برگزاری این جشنواره می‌ توان چرخ‌ های گردشگری و صنایع‌ دستی کشور را دوباره در اصفهان به تحرک درآوریم. »

همچنین عباس‌ رضائی استاندار اصفهان افزود :

« تمامی نهادهای اجرائی و فرهنگی اصفهان از آمادگی لازم برای برگزاری این جشنواره برخوردارند، لذا حمایت مسئولان ذیربط باعث دلگرمی ما به‌منظور برگزاری هرچه بهتر این جشنواره است. »

انتهای پیام

همچنان می توانید با مراجعه به لینک های زیر نیز برخی دیگر از فعالیت های این مجموعه را مشاهده کنید.

تصاویر خبر