زیبایی و شکوه آثار و ابنیهء تاریخی اصفهان چنان بیننده را مفتون می سازد که حتی برای شهروندی که سالها در کنار این آثار بدیع زندگی کرده است راز و رمزهای تازه و شگفتی را کشف می کند و به حق نام ((نصف جهان)) زیبنده او بوده و از هزار سال پیش این شهر پذیرای جهانگردان و سیاحان بی شماری بوده که هر یک به زبانی عظمت و زیبایی شهر و بناهای آن را ستوده اند.
از سوی دیگر استانی مانند چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های زرخیزیست که از دیرباز تا کنون دیار پهلوانان و قهرمانانیست که نامشان تاریخ کشورمان را رقم زده و طبیعت بکر و زیبایش برای هر بیننده ای شگفت انگیز است.

در همین راستا، این دو استان به دنبال ایجاد ارتباط جهت توسعه و پیشرفت در حوزه گردشگری تفاهم نامه ای برای همکاری  دو جانبه در حوزه توسعه گردشگری با حضور مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان و چهار محال و بختیاری با عنوان«  زاگرس » امضا کردند.

در این تفاهم نامه اهداف مهم از جمله پررنگ شدن محور زاگرس در تنظیم سند جامع گردشگری ایران، همچنین تهیه سند جامع گردشگری با برش استانی به عنوان اولویت اول، مشخص شدن جایگاه و وظایف سازمان‌ها و تشکل‌های مردمی فعال در بخش گردشگری و حتی طراحی برنامه بیست، ده و پنج ‌ساله برای گردشگری دو استان در محور گردشگری زاگرس و بسیاری از اهداف و چشم اندازهای ثمر بخش برای این دو استان مطرح شد.

مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دو استان اصفهان و چهار محال و بختیاری برای ایجاد زیرساخت های معتبر جهت پیشرفت و توسعه حوزه گردگشری ماموریت هایی مانند، تقویت فضای اقتصادی دو استان در مناطق شهری، روستایی و عشایری، ایجاد منابع خطرپذیر برای کارآفرینان برای سرمایه گذاری در گردشگری روستایی و عشایری را برای این کارگروه تعریف کردند .

از دیگر ماموریت های این تفاهم نامه، پائین آوردن تلفات جاده ایی و فرهنگ سازی مسافرت بین شهری، ایجاد باور توسعه در خانواده ‌ها با گردشگری به عنوان پیش‌نیاز توسعه پایدار، همچنین توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری در مسیرهای تعریف شده در دو استان بود که تصمیم بر آن شد تا با طراحی و ایجاد برندهای مطرح در سطح جهانی برای گردشگران بین المللی و ایران میسر خواهد شد.

توجه به کارآفرینی جوانان و راه اندازی کسب و کارهای استارت اپی در حوزه گردشگری و صنایع دستی از دیگر مباحثی بود که در این تفاهم نامه ارزش گذاری شد و با وجود اهمیت توجه به علم و فناوری در گردشگری و استفاده تازه های علم گردشگری مانند اپ، بازی های رایانه ای، نرم افزار و ….، توجه به فرصت های اقتصادی، فرهنگی ، اجتماعی و محیط‌‌زیست در دو استان در اولیت قرار گرفت.

 

با توجه به تبادل نظر هایی که  میان فریدون الله یاری مدیرکل سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان و بهمن عسگری مدیر کل سازمان میراث فرهنگی چهار محال و بختیاری صورت گرفت، اولویت بندی اهداف، راهبردها و برنامه ها در دستور کار همکاری این دو استان قرار گرفت، همچنین هماهنگی برای ایجاد بستر برای سرمایه گذاری های بخش خصوصی فی مابین دو استان جهت خلق کریدور گردشگری و صنایع دستی و ایجاد تورهای ارزان ‌قیمت برای فصول کم رونق گردشگری برای تورهای خارجی را از اولویت های همکاری دانستند.