شناسنامه آثار فاخر

اسفند ۱۴, ۱۳۹۹

هنرمندان صنایع دستی کشور/آثارتان تا ابد به نام شما ثبت می شود

خبری خوش برای هنرمندان صنایع دستی کشور / با ثبت اثر خود در شناسنامه آثار فاخر اثر خود را تا ابد به نام خود ثبت کنید

( شناسنامه آثار فاخر ) از این پس برای آثار فاخر هنرمندان صنایع دستی شناسنامه رسمی تجاری صادر می‌شود.

ایران به لحاظ تنوع  در صنایع دستی، رتبه نخست جهان را از آن خود کرده است و به لحاظ تعداد اقلام صنایع دستی، جزء ده کشور برتر دنیا در حوزه صنایع دستی محسوب می شود به گونه ای که از حدود ۶۰۰ مورد صنایع دستی ثبت شده در یونسکو، بیش از ۷۰ درصد موارد آن در ایران موجود و در حال تولید می باشد.

این استعداد و پتانسیل عظیم، نشانگر بستر آماده ای است که در صورت حمایت هوشمندانه و پیگیر، می تواند زمینه ساز رشد اقتصادی بالا برای کشور و تحقق آرمان های اقتصاد مقاومتی باشد و حتی در شرایطی که بیکاری یکی از معضل های اصلی جامعه است توسعه صنایع دستی به دلیل نیاز به سرمایه گذار اولیه ی نه چندان بالا و امکان توسعه ی آن در بخش خانگی و مشاغل زودبازده، می تواند پتانسیل اشتغال زایی زیادی را در کنار ارتقاء سطح تولید ملی و جذب توریسم در پی داشته باشد به نحوی که ورود هر توریست به کشور منجر به رونق گرفتن ۱۱ شغل شده و کمک فراوانی به رفع معضل بیکاری و افزایش درآمد غیرنفتی کشور خواهد کرد. بنابراین صنایع دستی، پُلی میان اقتصاد و فرهنگ است که با توسعه آن، نه تنها به اقتصاد کشور کمکشایان توجهی میشود، بلکه گام بلندی نیز در جهت معرفی فرهنگ اصیل ایران سربلند برداشته می شود.

با توجه به این که نگاه ها به صنایع دستی همچنان به ‌عنوان یک صنعت ارز آور برای کشور نیست ،متاسفانه  شاهد ضعف هایی در حوزه صنایع‌دستی کشورمان آنهم در عرصه تجارت بین المللی، بوده ایم.

حال زمان ناامیدی و یاس در این زمینه ها به پایان رسیده است و خبرهای بسیار خوش آیندی برای فعالین صنایع دستی به گوش می رسد که این بار با خاطری آسوده در عرصه های بین المللی تجارت کنند و محصولاتشان را به بازارهای جهانی عرضه نمایند.

خبرخوش این است که هنرمندان می توانند برای آثارشان شناسنامه اختصاصی تهیه کنند،شناسنامه ای تجاری که مختص هر محصول وبه نام شخص صاحب اثرصادر می شود.

این شناسنامه ها که ۹۸٫۹ درصد غیر قابل جعل بوده و با مهرتایید وزارت میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کشور به درخواست هنرمندان و یا وراث هنرمند فوت شده برای آثار هنری فاخر صادر می شود .

این شناسنامه های آثارفاخر که کاملا شبیه پاسپورت های شناسایی است،بهترین مدرک برای ارائه محصولات هنری در عرصه های بین المللی از جمه صادرات و واردات است ،علی الخصوص در گمرک راهگشای هنرمندان خواهد بود که با هولوگرام امنیتی و مهر و امضای معاونت صنایع دستی وزارت میراث و مدیرعامل شرکت کیان فرتاک هستی از شرکت های زیرمجموعه گروه اقتصادی کافل معتبر است.

هنرمندان می توانند برای گرفتن اطلاعات بیشتر به سایت  http://ihic.ir/  مراجعه نموده و با کسب اطلاعات موردنیاز برای ثبت نام اقدام کنند.

همچنان می توانید با مراجعه به لینک های زیر نیز برخی دیگر از فعالیت های این مجموعه را مشاهده کنید.

تصاویر خبر