آذر ۴, ۱۳۹۸

تفاهم نامه ای به رنگ فرهنگ و معرفت

تفاهم نامه کارآفرینی برای ۵۰۰ هنرمند صنایع دستی تحت پوشش کمیته امداد

سال ۹۸ در حالی آغاز شد که رهبر عزیز ایران نام رونق تولید را برای آن برگزید و عاملی شد برای ترویج فرهنگ تولید داخلی و حمایت از اقشار مختلف جامعه که تلاش برای به ثمر رساندن محصولات خود را دوچندان کرده و در فرهنگ سازی این امر مهم نیز نقش به سزایی داشته اند.در همین راستا ،سازمان ها و ارگان های مختلف، برنامه و راهکارهای گوناگونی را ارائه کرده اند که هم در ترویج فرهنگ تولید و هم در حمایت از مردم فعالیت های قابل تاملی بوده است.

 

 

پیرو این موضوع مهم ،اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان اصفهان به همراه کمیته امداد امام خمینی (ره)،شورای اسلامی شهر و کارگروه توسعه گردشگری پایدار استان اصفهان همراه و هم قدم شده اند تا با امضای تفاهم نامه ای پر محتوا،گامی بلند برای توسعه اقتصادی و رونق تولید داخلی بر دارند.

این تفاهم نامه در راستای ایجاد همکاری های علمی واجرایی  برای طرح های کارآفرینی پایدار در حوزه صنایع دستی وهنرهای سنتی با هدف توانمندسازی اقشارمحروم و ایجاد کارآفرینی در چهارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران پایه گذاری شده است.

امضای این تفاهم نامه حرکتی نو در مسیر تاسیس شرکت های دانش بنیان و وهسته های خلاق صنایع دستی با ایجاد فرصت های شغلی بی نهایت خواهد بود که با نظارت اداره کل میراث فرهنگی آثار شگفت انگیزی را برای مردم به ارمغان خواهد اورد.

افزون براین ؛ مقرر گردید که کمیته امداد امام خمینی(ره) ،بامعرفی مددجویان مستعد تسهیلاتی را به ازای نوع فعالیت برایشان تخصیص داده و به شرکت های کارافرینی ارجاع نمایند که در آغاز به کار تعداد ۵۰۰ مددجو شناسایی و با صلاحدید مدیران مربوطه در کمیته امداد به مجریان طرح معرفی خواهندشد.

اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان نیز به عنوان مجری اصلی این تفاهم نامه،محتوای لازم را به صورت کاملا تخصصی آماده نموده و ناظر بر اجرا و کیفیت آن خواهد بود.

شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در راستای تخصیص فضای مناسب برای ایجاد ستاد این طرح وارد عمل شده و با استفاده از ظرفیت های مناطق پانزده گانه شهر اصفهان در این طرح بزرگ همکاری خواهد داشت.

قابل ذکراست؛ هماهنگی ونظارت فی مابین دستگاه های اجرایی این پلن بزرگ بر عهده کارگروه توسعه پایدارگردشگری خواهد بود که با برنامه ریزی صحیح بتواند این طرح پراز خیر و برکت را بهنتیجه مورد نظر برساند.

مددجویان پس از معرفی ،توسط مجریان شرکت های کار آفرینی آموزش دیده و منتخبان دوره ها بر اساس داده های تخصصی اداره کل میراث فرهنگی وارد بازار کار خواهند شد.
به موجب این تفاهم نامه،مددجویان پس از اتمام دوره ها و آغاز تولید محصولات با همکاری مجریان طرح حمایتی و با نظارت تخصصی کارشناسان صنایع دستی میراث فرهنگی میتوانند برای صادرات محصولات خود نیز اقدامات لازم را انجام دهند .