فعالان و مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همزمان با روز جهانی گردشگری با حضور در گلستان شهدای اصفهان با آرمانهای شهدای ۸ سال دفاع مقدس تجدید پیمان کردند.

به گزارش خبرنگار کافل، در این مراسم معنوی که با حضور مدیر کل میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری استان، خادمان میراث فرهنگی و گردشگری، هتلداران، مسئولان دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان گردشگری و دست اندرکاران صنعت گردشگری استان اصفهان همراه بود به مقام شهدای هشت سال دفاع مقدس از جمله سردار شهید حسین خرازی ادای احترام کردند.

وکیلی مسئول بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری در خصوص این مراسم گفت: طی هماهنگی های انجام گرفته از سوی اداره میراث؛ گروه سرود و موسیقی حماسی و مارش نظامی از جمله برنامه های اجرایی این مراسم معنوی بود.

همچنین نریمانی رئیس اتحادیه هتلداران با اشاره به شعار” گردشگری برای همه؛ همه برای گردشگری” اذعان داشت: اقتصاد کشور بر مبنای توسعه گردشگری نقش می بندد، لذا با توجه به شعار امسال، مردم و مسئولان می بایست در کنار هم قرار گیرند تا با وحدت و انسجام در حوزه گردشگری نقش آفرینی نمایند و به اقتصاد پایدار دست یابند.

وی افزود: اصفهان با میزبانی شورای جهانی صنایع دستی در یک رویداد تاریخی شرکت نمود و با دارا بودن  صنایع دستی جهان و  صنایع دستی از نظر تنوع خود را در عرصه های گردشگری و توسعه میراث فرهنگی اثبات نمود.

یار محمدیان معاون گردشگری  نیز مهمترین راه ادامه دادن آرمانهای شهدا را توسعه گردشگری دانست و اظهار داشت: گردشگری می تواند با احتساب چارچوب های لازم ادامه دهنده راه شهدا باشد چرا که در سایه این امر به مملکتی آباد، آزاد و جوان هایی شاغل خواهیم رسید و با ایران هراسی و اسلام هراسی نیز در دنیا مقابله خواهیم کرد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: اگرچه با وجود داعش، اذهان جهانیان نسبت به ایران خدشه دار شده است؛ لذا با جذب گردشگر و دعوت گردشگران به کشور می توانیم این فضا را در هم شکنیم و میهمان نوازی ایرانیان را اثبات کنیم.

[envira-gallery id="25973"]