اردیبهشت ۷, ۱۳۹۷

برگزاری مراسم آیینی در اولین روز هفته بزرگداشت اصفهان

آیین نکوداشت هفته اصفهان با حضور جمعی از فرهیختگان، هنرمندان و شهروندان اصفهانی برگزار شد، ارکستر پیشگامان موسیقی و آواز اصفهان اجرا شد.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان گفت: برنامه های هفته فرهنگی اصفهان، برنامه های شاد و پر امیدی بود که شهروندان را به صورت مستقیم، مشارکت داده و فضای شهر را از شادی و نشاط اجتماعی آکنده کرد.
بیشتر برنامه های هفته فرهنگی اصفهان در عرصههای شهر و مکان هایی مانند چهارباغ که بخشی از فضای شهر هستند، برگزار شد و این نشان از عرصه محور بودن برنامه ها است.
وی با بیان اینکه برنامه های گذر فرهنگی چهارباغ با کلیدواژه «چهارباغ دوست داشتنی»، استقبال بی نظیر مردم را به همراه داشت، افزود: تبدیل چهارباغ به یک محور فرهنگی و شاد از اولویت ها و دغدغه های شورای شهر بود که خوشبختانه در هفته فرهنگی اصفهان، چنین فضایی ایجاد و چهارباغ به واقع به یک محور فرهنگی برای جذب گردشگر و رویدادهای ویژه تبدیل شد.
حجتی با بیان اینکه هدف چنین رویدادهای معرفی اصفهان، ایجاد نشاط برای شهروندان و امید بخشیدن به شهر است که طی این هفته شاهد ایجاد چنین فضایی در شهر اصفهان بودیم، معتقد است: در این هفته شادی، سرزندگی و نشاط با مفاهیم فرهنگی هفته اصفهان، عجین و به مردم انتقال داده شد تا اصفهان در بخش فرهنگی نیز در مسیر امید قرار گیرد و این امید را به جامعه منتقل کند.
همچنین اجرای موسیقی جوانان آواز اصفهان از دیگر برنامه های این مراسم بود.
در این آیین از هنرمندان اصفهان در عرصه های مختلف تجلیل شد.
یک پژوهشگر ادبیات فارسی در این مراسم گفت: پنج مکتب از شش مکتب ادبیات فارسی ریشه در اصفهان داشته است.
شرکت مهمان ایرانی که از زیرمجموعه های هلدینگ کافل است در این برنامه با شهرداری اصفهان همکاری کرد تا هفته نکوداست اصفهان به بهترین شکل ممکن برگزار شود.