مرداد ۶, ۱۳۹۹

ایجاد اشتغال شایسته، کلیدواژه راه اندازی مرکز توانمندسازی بانو امامی

 ایجاد اشتغال شایسته ، کلیدواژه راه اندازی مرکز توانمند سازی بانو امامی

 

کورش محمدی، رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان در بازدید از مرکز توانمندسازی بانو امامی ضمن تایید و تاکید بر چشم انداز راهبردی مرکز توانمندسازی بانو امامی مبنی بر ( ایجاد اشتغال شایسته برای بانوان ) در جلسه بررسی راهبردهای اجرائی این مرکز گفت :

 

مزیت رقابتی این مرکز نسبت به فعالیت هائی که تاکنون در شهر اصفهان در زمینه اشتغال صورت گرفته است؛ توجه به امر شایستگی در ایجاد اشتغال برای بانوان است.

 

دکتر محمدی در ادامه مطلب با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال بدون توجه به شان بانوان و شایستگی آنان نمی تواند ما را در راهبردهای تعیین شده شهری به موفقیت برساند. بنابر این لازم است در کنار ایجاد اشتغال برای بانوان به شان و منزلت بانوی ایرانی نیز توجه ویژه گردد.

 

خانم روشن، عضو شورای شهر اصفهان که نیز با اظهار رضایت از شعار راهبردی مرکز توانمندسازی بانو امامی، با بیان این نقطه ضعف در برخی از اشتغال آفرینی های گذشته اصفهان اظهار امیدواری نمود این مرکز به عنوان بتواند الگوئی مناسب برای تغییر نگرش موجود به اشتغال و توجه ویژه به کرامت و شایستگی بانوان در اصفهان باشد.

 

ایجاد اشتغال

 

جعفر صالحی، معاون صنایع دستی استان اصفهان نیز که به عنوان متولی قانونی حوزه صنایع دستی و هنر های تجسمی در استان اصفهان، در این بازدید حضور داشت ؛

 

با ابراز رضایت از ایجاد فضای مناسب کارآفرینی صنایع دستی در این مرکز، توجه به اصالت های هنری و استفاده از اساتید خبره معرفی شده از اداره کل میراث فرهنگی را از نقاط مثبت این مرکز دانست و ایجاد کارگاه جامع صنایع دستی را در این مرکز به عنوان اولین مجوز در وزارت میراث فرهنگی نقطه عطفنگرشی جدید در کشور در این حوزه دانست که افتخار آن نصیب استان تاریخی اصفهان گردیده است.

 

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان که یکی از بازدیدکنندگان این مرکز بود ؛ طی ایراد سخنانی مبنی بر حمایت همه جانبه اداره کل بهزیستی از این مرکز، خبر آئین نامه جدید بهزیستی کشور مبنی بر حمایت ویژه از ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان بهزیستی، راه اندازی این مرکز را زمینه امیدواری بیشتر بهزیستی استان اصفهان برای ارائه الگوی مناسب ایجاد اشتغال شایسته در کشور فراهم دانست و ابراز امیدواری کرد همه دستگاه های ذینفع تمام پتانسیل های خود را برای موفقیت این مدل کارآفرینی بهکار گرفته و زمینه موفقیت این مرکز را فراهم آورند.

 

باقری شهردار منطقه ۱۲ اصفهان نیز ضمن ارائه راهکارهای حمایتی شهرداری از این مرکز، پیشنهاد شروع پلن آموزشی این مرکز را با امکانات موجود مطرح نمود که مورد موافقت قرار گرفت. وی با اشاره به عزم جدی شهرداری در ایجاد اشتغال دائم و پایدار برای بانوان این منطقه از مدیران شهری و اداره کل میراث فرهنگی و بهزیستی استان خواست راه اندازی کارگاه های صنایع دستی این مرکز را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

 

ایجاد اشتغال

 

ستار کیان پور، دبیر کارگروه توسعه گردشگری و صنایع دستی استان نیز با ارائه گزارش فعالیت های انجام شده در این مرکز، مراحل ده گانه طرح ملی فیروزه را برای مدیران شهری و سازمانی تبیین و لزوم ایجاد زنجیره ارزش در تمامی مراحل طرح فیروزه را یاد آور شد. وی ضمن بیان مزیت های طرح ملی فیروزه بر سایر طرح های ارائه شده، بر لزوم ورود جدی همه دستگاه های اجرائی، برای موفقیت این طرح تاکید و شایستگی و کرامت انسانی را به عنوان مزیت رقابتی این طرح مطح کرد.

 

مرکز توانمندسازی بانو امامی بر اساس عقد تفاهم نامه چند جانبه بین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شورای اسلامی شهر و شهرداری، کمیته امداد امام خمینی (ره)، اداره کل بهزیستی، کارگروه توسعه گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان و هلدینگ کافل ایجاد و با هدف ایجاد اشتغال شایسته و پایدار برای ۱۰۰ نفر از بانوان منطقه ۱۲ شهر اصفهان راه اندازی گردیده است.

تصاویر خبر