اولین همایش تجلیل از برگزیدگان حقوق مصرف کننده در استان اصفهان
در این همایش که با همکاری کمیسیون های انجمن برگزار گردید از ۱۴ شرکت برتر تقدیر شد در این جلسه
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر لزوم ایجاد شرکت‌های تخصصی صادرات گفت: استان اصفهان به عنوان صنعتی‌ترین استان کشور می‌تواند در امر ایجاد شرکت‌های تخصصی صادرات پیشگام شود
سیدمحمود نوابی ظهر امروز در نخستین جشنواره تقدیر از حامیان حقوق مصرف‌کنندگان استان اصفهان، با اشاره به قواعد رعایت حقوق مصرف کننده، اظهار داشت: در این اصل باید به ترجیح حق‌الناس بر حق‌الله اشاره کرد و در این راستا تولیدکنندگان باید خود را مصرف‌کننده بپندارند.
وی افزود: تنها وظیفه سازمان حمایت از مصرف کننده قیمت‌گذاری کالاها نیست بلکه وظایف بسیار دیگری نیز بر عهده این سازمان است که در بیان یکی از آنها می‌توان به نظارت بر قیمت کالاها و خدمات اشاره کرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه براساس ماده ۴ قانون حمایت از مصرف‌کننده، کالاهایی که قرار است وارد کشور شود باید نمایندگی رسمی فروش داشته باشد، گفت: این موضوع خلاف آنچه که از سوی برخی “انحصار” تصور می‌شود اما در اصل حمایت از مصرف‌کننده است.
وی با بیان اینکه براساس ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کننده “هر‌گونه تبلیغات اغواکننده در کشور ممنوع است”، تصریح کرد: بر خلاف این موضوع شاهد زیرپا گذاشتن این ماده قانونی در بسیاری از تبلیغات هستیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای سبب نظارت بهتر بر بازار می‌شود، خاطرنشان کرد: در جهان ۸۵ درصد بازار در اختیار اینگونه فروشگاه‌ها است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم ایجاد شرکت‌های تخصصی صادرات بیان کرد: تاکنون هیچگونه شرکت تخصصی صادرات در کشور نداشته‌ایم و صادرات توسط خود واحدهای تولیدی انجام می‌شود.
نوابی خاطرنشان کرد: استان اصفهان به عنوان صنعتی‌ترین استان کشور می‌تواند در امر ایجاد شرکت‌های تخصصی صادرات پیشگام شده تا نخستین قدم در این زمینه در کشور برداشته شود.
کمیسیون تجارت انجمن در راستایی اجرائی کردن دستور معاون وزیر ،اقدامات اجرائی خود را اغاز کرده و از همه علاقمندان دعوت به همکاری می شود.

دریافت لوح تقدیر از دست معاون وزیر صنعت و انتخاب ستار کیان پور به عنوان رئیس کمیسیون تجارت انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان

       

      

دریافت لوح تقدیر از دست معاون وزیر صنعت و انتخاب محمد مهرچیان به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگ و رسانه انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان

 

 

تصاویر مراسم