اطلس رویداد های  گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان


مردم سراسر جهان نسبت به جشن ها و مراسم تاریخی خود اهمیت زیادی می دهند. هر ملت و قومی دارای چندین جشن در هر سال می باشند و با رعایت و انجام آداب و رسوم خاص مربوط به هر جشن، به بزرگداشت آن جشن می پردازند. در ایران هم جشن های ملی و همچنین جشن های مذهبی زیادی وجود دارد که هرساله مردم به برپایی آنها می پردازند. به مانند جشن یلدا، نوروز، جشن محصول و …. که از جشن های ملی ایران باستان محسوب می شوند. اما تمام ایرانی ها در قدیم جشن شکرگزاری محصول را به عنوان یکی از بزرگترین و مهمترین جشن های خود می شناختند و هر سال به بهترین نحو ممکن جشن می گرفتند.
تاریخچه جشن شکرگزاری به زمان ایران باستان بر میگردد. به طوری که این جشن هم اکنون هم در بسیاری از شهرهای ایران برگزار شده و مختص ایران نیز نبوده و در کشورهای همسایه مانند افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه و هند هم هر ساله شکرگزاری را جشن می گیرند.
استان اصفهان نیز با قرارگیری در میانه فلات ایران و کریدور شمال ـ جنوب و همجواری با ۱۰ استان کشور، یکی از مهمترین کانون¬های گردشگری، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ایران میباشد. ۲۴ شهرستان، ۱۰۷ شهر،۵۰ بخش و ۱۲۷ دهستان بخشی از پتانسیل های بالای این استان می¬باشد و طبق آمار سال ۱۳۹۵، جمعیتی بالغ بر ۸۵۰/۱۲۰/۵ نفر را در خود جای داده است.
براساس آخرین آمار معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، در حال حاضر در کشور ۲۹۹ رشته صنایع دستی در ۱۸ گروه طبقه¬بندی شده است که ۱۹۹ مورد از این رشته ها مربوط به استان اصفهان هستند. از این رو استان اصفهان از لحاظ تعدد و هم از لحاظ تنوع صنایع دستی در جایگاه نخست کشور قرار دارد. اصفهان همچنین از نظر جمعیت شغلی نیز به عنوان اولین استان کشور شناخته می شود.
اطلس رویدادهای گردشگری کشور با هدف تجمیع پتانسیل ها و توانمندی های شهرهای ایران و برگزاری هدفمند جشنواره ها و نوروزگاه ها با استفاده از فرهنگ غنی ایران و بهره گیری از تازه های رویدادهای گردشگری جهان برای جذب بیشتر گردشگر داخلی و خارجی و افزایش کیفیت در ارائه خدمات گردشگری به مسافران تدوین گردیده است.
اکنون مدیران و تصمیم گیران حوزه گردشگری در بخش های دولتی، نهادهای عمومی و بخش خصوصی با استفاده از این اطلس رویدادهای متناسب با فرهنگ شهر خود را انتخاب و با بررسی اقدامات اجرائی و هزینه های مترتبه بر هر برنامه به تصمیمات درست در ارائه خدمات گردشگری خواهند رسید.

      در یک نگاه

نام :

اطلس رویداد گردشگری استان اصفهان

موضوع :

معرفی رویداد های استان

تاریخ شروع :

۱۳۹۸/۲/۱۵

تاریخ پایان :

درحال ادامه …

مدیر پروژه :

کافل

هشتگ اجتماعی :

#اصفهان

button

شبکه های اجتماعی :

گالری تصاویر