همدان با کارگروه توسعه گردشگری همگام شد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری همدان در راستای تفاهم نامه «کارگروه توسعه گردشگری زاگرس» ایران ابراز داشت: امروزه حتی در مقاطع بازایابی نیز برای جذب مشتری می بایست از استراتژی تنوع محصول استفاده کرد و در حوزه گردشگری هم نیاز داریم که به صورت منطقه ای برای تنوع جاذبه ها، تلاش بیشتری انجام دهیم تا حس رغبت در مشتریان حوزه گردشگری ایجاد بشود.

مالمیر به پیشبرد های منطقه ای برای جذب گردشگران خارجی اشاره کرد وگفت: توریست هایی که برای سفرهای خود مطالعه می کنند تا مکانی جذاب را برای سفر برگزیند، نیاز به خدماتی متفاوت دارند و ما با منطقه ای کردن جاذبه ها نه تنها انتخاب را برای آنها آسان می کنیم، بلکه سرمایه های خارجی را به کشورمان تزریق خواهیم کرد و همچنین، راه برای پیشرفت فرهنگ گردشگری ایران هموارتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه امضای تفاهم نامه کارگروه توسعه گردشگری زاگرس فرصتی مغتنم برای اعمال این هدف بزرگ است، افزود: دو استان بزرگ اصفهان و همدان دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند و با وجود مشترکات این دو استان در حوزه های مختلف گردشگری، نقطه اتصالی دیگر برای این کارگروه ایجاد می کند که با هم افزایی با دیگر استان ها، اتفاق تازه ای را رقم خواهد زد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان ادامه داد: در استانی هستیم که به عنوان اولین پایتخت امپراطوری ایران بوده است و محوطه هایی را در خود جای داده است که دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی ارزشمندی مانند غار علی صدر هستند و در حوزه صنایع دستی نیز دستی بر آتش هنر از جمله سفال گری داریم و از آنجایی که اصفهان نیز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی غنی می باشد، به بهترین نحومی توانیم خدماتی متفاوت به گردشگران ارائه نماییم.

مالمیر با اشاره به ظرفیت هایی که در استان های همگام با تفاهم نامه کارگروه توسعه گردشگری زاگرس وجود دارد، اذعان داشت: با زاگرسیان و شهر جهانی صنایع دستی همراه می شویم و از کوه تا کویر را برای  رشد صنعت گردشگری کشورمان، همراهی خواهیم کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان نیز با ابراز خرسندی از حضور همدان در جمع زاگرسیان، تهیه برنامه ها و پروژه های ستادی، اولویت بندی اهداف، راهبردها و برنامه ها، هماهنگی با یکدیگر برای ایجاد بستر مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فی مابین جهت خلق کریدور گردشگری و صنایع دستی را با توجه به پتانسیل های بالای استان همدان در حوزه طبیعت گردی و صنایع دستی از برنامه های این کارگروه دانست.

اله یاری ایجاد تورهای ارزان ‌قیمت برای فصول کم رونق گردشگری برای گردشگران خارجی و داخلی، ارائه برنامه مدون برای افزایش گردشگران خارجی در طول سال بین دو استان و برگزاری نشست‌ مشترک بین استانداران و شهرداران شهرهای دو استان برای طرح‌های اولویت‌دار گردشگری دو استان را برای توسعه گردشگری لازم و ضروری دانست.

حضور مشترک در نمایشگاه‌های خارجی، برگزاری هفته‌های فرهنگی در دو استان، چاپ بروشور و کتابچه‌های مشترک گردشگری و ترویج غذاهای متناسب با ذائقه گردشگر خارجی در دو استان از راهکارهای دیگری بود که مدیر کل میراث اصفهان در اجرای هر چه بهتر این تفاهم نامه پیشنهاد داد.

دبیرخانه دائمی این کارگروه نیز بنا به توافق مدیران کل دو استان در اصفهان و کیان پور به عنوان دبیر تعیین گردید و با توجه به سیاست های دولت مبنی بر استفاده حداکثری از پتانسیل های بخش خصوصی دبیرخانه ای از بخش خصوصی هر استان وظیفه پیگیری مصوبات این کارگروه را به عهده خواهد گرفت.